FAQ – frequently asked questions

Häufig gestellte Fragen

Ist mein Handicap zu hoch, um von einem Fitting zu profitieren?

Höchstwahrscheinlich nein. Wir haben Spieler aller Spielstärken, von Tourspielern Bundesligaspielern bis zu Spielern mit Handicaps über 36 gefittet.

Wenn Sie konstant den Ball treffen können, den Ball die meiste Zeit in die Luft bringen und ein beliebiges Muster für Ihre Schläge haben, gibt es ein Gute Chance, dass eine Anpassung für Sie von Vorteil ist.

Einige Spieler haben möglicherweise das Gefühl, dass ihr Schwung nicht konstant genug ist, aber Untersuchungen haben gezeigt, dass die meisten Schlagmuster eines Spielers von Schwung zu Schwung tatsächlich sehr konstant sind und keine signifikanten Änderungen aufweisen. Wenn einer unserer Fitter der Meinung ist, dass eine Anpassung nicht in Ihrem besten Interesse ist oder nicht zu dem gewünschten Ergebnis führt, wird Ihnen die Sitzung nicht in Rechnung gestellt.

Generell ist aber anzumerken, dass ein Fitting für jede Spielstärke zu empfehlen ist, für höhere Handicapper eine „Notwendigkeit“ darstellt um schmerzfrei

und mit Freude zu spielen.

Wie läuft das Fitting genau ab?

Alle Fittingtermine bedürfen einer vorherig bestätigten Terminvereinbarung .Termine dauern in der Regel etwa eine Stunde für einen einzelnen Schläger, bis zu mehr als 3 Stunden für einen vollständigen Satz von Schlägern. Planen Sie daher entsprechend. Zuerst machen wir eine Bestandsaufnahme des aktuellen Satzes statisch und dynamisch. Der Fitter sucht dann verschiedene Kombinationen von Schlägerkopf- und Schaftmatrix. Wir verwenden State of the Art Launch-Monitor-Technologie, um Wedges, Eisen, Hybride, Hölzer und Driver zu bewerten. Sam Puttlab, Flightscope oder V1 Golf Systems werden auch für die Putting-Analyse benutzt. Wenn die beste Lösung gefunden ist, werden Details wie Länge, Loft und Lie, Griff, Griffstärke, und Schwunggewicht bzw Moi festgelegt.

Kaufe ich die Schläger anschliessend bei HOTSTIXXGOLF?

Das Fitting ist ein Markenneutraler Prozess, der niemanden verpflichtet etwas zu kaufen. Wir stellen jedem Kunden die empfohlenen Spezifikationen incl. der Fittingergebnisse zur Verfügung. Alle über Hotstixxgolf bestellten Schläger werden genau nach den ermittelten Spezifikationen hergestellt. Wir fertigen nach den engsten Toleranzen, die es in der Golfbranche gibt. Jedem Kunden steht es frei an anderer Stelle zu kaufen. Eine Garantie, über nicht bei uns bestellte Produkte gibt es allerdings nicht.

Wird die Fittinggebühr auf den Kauf von Schlägern angerechnet?

Leider Nein. Jedes Fitting ist eine erbrachte Dienstleistung, die unabhängig vom Kauf in Rechnung gestellt wird.

Wie kann ich ein Fitting bei HOTSTIXXGOLF buchen?

Jedes Fitting bedarf einer terminlichen Buchung und Bestätigung. Persönliche Fittings sind keine Probiertage. Planen Sie bitte bis zu 4 Stunden Zeit ein, bzw 60-90 Min für ein Driverfitting. Auch wir stellen Personal und Material für Sie entsprechend zur Verfügung.

Seien Sie vorbereitet, gerne steht Ihnen ihr Fitter vorab zu einem Vorab-Telefonat zur Verfügung und seien sie entsprechend zu Ihrem Termin auf „Betriebstemperatur“

IS MY HANDICAP TOO HIGH FOR THIS TO BENEFIT ME?

Most likely, no. We have fit players of all abilities, from Elite Tour players to players with handicaps over 36. If you can make contact consistently, get the ball in the air most of the time, and have any sort of pattern to your shots, there is a good chance a fitting will benefit you. Some players may feel their swing is not consistent enough, but research has shown that the majority of a player’s impact patterns are actually very consistent from swing to swing, and only a couple variables have any significant amount of change. If one of our fitters believes a fitting would not be in your best interest or produce the outcome you desire, you will not be charged for the session.

WHAT IS THE PROCESS FOR CLUB FITTING?

All studio fittings are scheduled by appointment only. Appointments tend to run about an hour for an individual club to upwards of 3 hours for a complete set of clubs, so please plan accordingly. First, we measure a player’s current set and observe performance with that set. The fitter then works through different combinations of the clubhead and shaft matrix. We utilize launch monitor technology to evaluate wedges, irons, hybrids, woods and drivers. Sam Puttlab , Flightscope or V1 Golf Systems are also used for putting analysis. Once the best solution is found and the player chooses to place an order, that exact club is measured to the finest details so an exact replicate can be built. We expect a full fitting to take 3 hours + to complete, with partial bag fittings needing 60-90 minutes to complete.

AFTER MY FITTING, DO I PURCHASE THE CLUBS THROUGH HOTSTIXXGOLF ?

Customers are never obligated to purchase anything as a result of their fitting. We provide the recommended specifications to every customer once their fitting is completed. All clubs ordered through Hotstixxgolf are custom built exactly to the specifications identified in the player’s fitting under the tightest tolerances in the industry. A customer may choose to purchase these recommended products elsewhere, but we will only stand behind the results of a fitting if the order is placed through Hotstixxgolf.

IF I PURCHASE CLUBS, IS MY FITTING FEE WAIVED OR APPLIED TO MY PURCHASE?

Unfortunately, no. Any service provided must be charged for regardless if merchandise is purchased or not.

HOW LONG WILL IT TAKE TO GET MY CUSTOM CLUBS?

Every customer is quoted with a fulfillment time period within 21 days after the order is placed and payed, depending on component availability. Most orders are shipped well within that commitment time, and we do everything to expedite the process as quickly as possible.

CAN I ORDER ADDITIONAL CLUBS WITHOUT A FITTING?

Yes – we record the measurements of all recommended clubs so if a customer wishes to reorder anything or wants to purchase additional items they did not purchase at the time of their fitting, we know exactly what components to order and how to build it (provided those components are current production models). If a customer has not been fit by Hotstixxgolf we can still order and fulfill any club they wish to purchase, but we cannot stand by their performance should they not produce the results the player expects.

WHAT IF I AM UNHAPPY WITH A CLUB?

We stand by our fitting recommendations and our build process. If a customer notices the club they receive is not up to their performance expectations, we encourage that player to come back and see us free of charge so we can make the necessary adjustments to produce the results represented at the time of their fitting. If we are not able to find better solution that accomplishes this, we will issue a full refund once the items are returned. If it is not feasible to come back and see us, we ask the player produce either a launch monitor report that shows the club’s performance so we can compare the results to what we measured in the fitting, or that the player have their local Golf Professional provide validation that the club is not giving the results represented during the fitting.
Our goal is to ensure we have the best option paired to your swing. Sometimes we miss the bull’s-eye or conditions weren’t optimal during your fitting, but we will always make sure the outcome of your experience provides golf equipment that helps you play your best.

WHAT IF A CLUB IS DAMAGED IN SHIPPING?

Please let us know immediately so we can resolve the situation. If you notice any damage to the clubs’ shipping box, please hold onto it. We will ask for photos.

I LOST A CLUB. CAN IT BE REPLACED?

If it is a current production model — yes. However, if it is a past model, we will try our hardest to accommodate you. If necessary, we can build a reasonable facsimile to the specs.

HOW CAN I SCHEDULE A HOTSTIXXGOLF FITTING?

It’s required to make an appointment if you’re coming in for a fitting, as the fitting process can take up to four hours. Schedule your appointment on our scheduling page.
If you run into any problems scheduling or you have general questions, feel free to call us direct.